1. Zespół Szkół zapewnia uczniom rozwój umysłowy, moralny, emocjonalny i fizyczny w zgodzie z ich potrzebami i możliwościami psychofizycznymi, w warunkach poszanowania ich godności osobistej oraz wolności światopoglądowej i wyznaniowej.
2. Zespół Szkół respektuje zasady nauk pedagogicznych, Konstytucję RP, przepisy prawa, a także zobowiązania, wynikające z Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka i Obywatela ONZ, Deklaracji Praw Dziecka ONZ oraz Konwencji o Prawach Dziecka przyjętej przez Zgromadzenie Ogólne ONZ w dniu 20 listopada 1989r.
3. Zespół Szkół zapewnia uczniom wywodzącym się z mniejszości ukraińskiej podtrzymanie tożsamości narodowej poprzez:
- naukę języka ukraińskiego, - naukę historii i geografii Ukrainy, - poznanie i rozwijanie elementów kultury ukraińskiej, - prowadzenie zajęć artystycznych lub innych dodatkowych zajęć.
4. W celu umożliwienia pełnego rozwoju osobowości dzieci i młodzieży Zespół Szkół (Szkoła Podstawowa, Liceum) zapewnia:
- realizację obowiązku szkolnego (nauki) dla uczniów szkoły podstawowej i obowiązku nauki w liceum ogólnokształcącym oraz kontroluje jego spełnianie, umożliwia zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do uzyskania świadectwa ukończenia szkoły,
- realizację programów nauczania,
- tworzenie nowoczesnej bazy dydaktycznej w szkole(w ramach posiadanych środków),
- zdobywanie rzetelnej wiedzy i umiejętności na poziomie umożliwiającym kontynuowanie nauki w szkołach ponadgimnazjalnych i szkołach wyższych,
- przygotowanie uczniów do udziału w konkursach przedmiotowych i interdyscyplinarnych, olimpiadach, przeglądach kulturalnych oraz zawodach sportowych,
- dokonanie świadomego wyboru przez absolwentów Gimnazjum, Liceum Ogólnokształcącego dalszego kierunku kształcenia,
- rozwijanie uzdolnień,
- rozwijanie osobistych zainteresowań,
- rozwój zainteresowań poznawczych, społecznych, artystycznych i sportowych - poprzez organizowanie kół zainteresowań, kół przedmiotowych, zajęć sportowych i innych form zajęć pozalekcyjnych,
- poznanie dziedzictwa kultury narodowej (ukraińskiej, polskiej), europejskiej i światowej,
- efektywne współdziałanie w zespole i pracy w grupie, budowanie więzi międzyludzkich,
- kształcenie umiejętności wykorzystywania zdobytej wiedzy, aby w ten sposób przygotować młodzież do pracy w warunkach współczesnego świata,
- organizacje (w ramach posiadanych środków) zajęć pozalekcyjnych dla młodzieży uwzględniających ich potrzeby rozwojowe,
- naukę religii zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej,
- możliwość pobierania nauki przez dzieci i młodzież niepełnosprawną, niedostosowaną społecznie i zagrożoną niedostosowaniem społecznym, zgodnie z indywidualnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi oraz predyspozycjami.
|