| 1. Zespół Szkół zapewnia uczniom rozwój umysłowy, moralny, emocjonalny i fizyczny w zgodzie z ich potrzebami i możliwościami psychofizycznymi, w warunkach poszanowania ich godności osobistej oraz wolności światopoglądowej i wyznaniowej. 2. Zespół Szkół respektuje zasady nauk pedagogicznych, Konstytucję RP, przepisy prawa, a także zobowiązania, wynikające z Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka i Obywatela ONZ, Deklaracji Praw Dziecka ONZ oraz Konwencji o Prawach Dziecka przyjętej przez Zgromadzenie Ogólne ONZ w dniu 20 listopada 1989r. 3. Zespół Szkół zapewnia uczniom wywodzącym się z mniejszości ukraińskiej podtrzymanie tożsamości narodowej poprzez: - naukę języka ukraińskiego,- naukę historii i geografii Ukrainy,
 - poznanie i rozwijanie elementów kultury ukraińskiej,
 - prowadzenie zajęć artystycznych lub innych dodatkowych zajęć.
 4. W celu umożliwienia pełnego rozwoju osobowości dzieci i młodzieży Zespół Szkół (Szkoła Podstawowa, Liceum) zapewnia: 
realizację obowiązku szkolnego (nauki) dla uczniów szkoły podstawowej i obowiązku nauki w liceum ogólnokształcącym oraz kontroluje jego spełnianie, umożliwia zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do uzyskania świadectwa ukończenia szkoły,realizację programów nauczania,tworzenie nowoczesnej bazy dydaktycznej w szkole(w ramach posiadanych środków),zdobywanie rzetelnej wiedzy i umiejętności na poziomie umożliwiającym kontynuowanie nauki w szkołach ponadgimnazjalnych i szkołach wyższych,przygotowanie uczniów do udziału w konkursach przedmiotowych i interdyscyplinarnych, olimpiadach, przeglądach kulturalnych oraz zawodach sportowych,dokonanie świadomego wyboru przez absolwentów Gimnazjum, Liceum Ogólnokształcącego dalszego kierunku kształcenia, rozwijanie uzdolnień,rozwijanie osobistych zainteresowań,rozwój zainteresowań poznawczych, społecznych, artystycznych i sportowych - poprzez organizowanie kół zainteresowań, kół przedmiotowych, zajęć sportowych i innych form zajęć pozalekcyjnych,poznanie dziedzictwa kultury narodowej (ukraińskiej, polskiej), europejskiej i światowej,efektywne współdziałanie w zespole i pracy w grupie, budowanie więzi międzyludzkich,kształcenie umiejętności wykorzystywania zdobytej wiedzy, aby w ten sposób przygotować młodzież do pracy w warunkach współczesnego świata,organizacje (w ramach posiadanych środków) zajęć pozalekcyjnych dla młodzieży uwzględniających ich potrzeby rozwojowe,naukę religii zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej,możliwość pobierania nauki przez dzieci i młodzież niepełnosprawną, niedostosowaną społecznie i zagrożoną niedostosowaniem społecznym, zgodnie z indywidualnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi oraz predyspozycjami. |